Better Call Saul: Giancarlo Esposito în regie, Kim’s Fate și Lalo

ALERTA SPOILER: Nu citiți dacă nu ați văzut al șaselea episod din sezonul 6 „Better Call Saul”, intitulat „Ax and Grind”.

Giancarlo Esposito nu a apărut în episodul final din „Better Call Saul”, dar asta pentru că era ocupat în spatele camerei de filmat regândind acest episod esențial, penultima intrare din prima jumătate a sezonului 6.

„Ax and Grind” a acoperit mult teren, având loc în Albuquerque, Germania, un drum lung până la Santa Fe și chiar o amintire din copilărie a lui Kim Wexler (Rhea Seehorn). Episodul a început și s-a terminat cu Kim ajungând la „momentul de condamnare” sfâșietor, potrivit lui Esposito. În ultimele momente, Kim merge cu mașina la Santa Fe pentru un interviu pentru o slujbă legală importantă, dar Saul (Bob Odenkirk) o sună frenetic și o avertizează că înșelătoria ei de „Ziua Z” cu Howard Hamlin (Patrick Fabian) s-a încheiat. a lovit un obstacol. În loc să-și întârzie planul și mai mult, Kim face o întoarcere la jumătatea drumului, își abandonează oportunitatea de carieră și se întoarce la Albuquerque pentru a termina treaba.

În altă parte, Lalo Salamanca (Tony Dalton) își continuă domnia terorii în Germania și îl găsește pe Casper (Stefan Kapičić), unul dintre muncitorii care au construit super-laboratorul de metanfetamina al lui Gus. El caută murdărie pe Gus, dar este tăiat scurt în lateral de un topor. Cu toate acestea, Lalo câștigă avantajul tăind fața lui Casper cu o lamă de ras ascunsă și tăindu-i unul dintre picioare.

Episodul prezintă și unul dintre cele mai importante, dar rar întâlnite personaje din lumea „Breaking Bad” și „Better Call Saul”: reparatorul de aspiratoare. Dr. Caldera, veterinarul superficial care i-a remediat pe Saul și Mike (Jonathan Banks) de-a lungul seriei, dezvăluie că ține un caiet criptat cu contacte ilegale. În interiorul cărții se află o carte pentru Ed Galbraith (Robert Forster), care este specializat în repararea aspiratoarelor și în a face oamenii să dispară atunci când au probleme.

Esposito, care a regizat trei filme proprii pe lângă rolul lui Gus în „Breaking Bad” și „Better Call Saul”, vorbește cu varietate despre debutul său regizoral în serialul AMC, despre găsirea unui hambar german în Albuquerque și de ce crede că Kim este în mod inerent o persoană bună.

Cum ai ajuns să regizi acest episod anume?

Când lucram la „Breaking Bad”, i-am oferit lui Vince Gilligan al doilea film. Ani mai târziu, când ne pregăteam să facem 401 din „Breaking Bad”, acel episod infam „Box Cutter”, l-am întrebat dacă l-a văzut și mi-a spus: „Nu, nu am avut nicio șansă”. Am spus: „Ei bine, ai fost o albină ocupată”. Nu am mai întrebat niciodată; Asta a fost acum vreo 10 ani, dar am urmărit și am urmărit tot ce se întâmplă. În vara, înainte de a începe filmările, am primit un telefon de la Vince și am crezut că s-a întâmplat ceva cu unul dintre membrii distribuției: “Oh, ce s-a întâmplat? Jonathan Banks s-a prăbușit?” Erau Vince, Melissa Bernstein și Peter Gould, „Vrem să-i invităm să regizeze un episod din sezonul 6”. Ei nu știau care dintre ele și eu doar am țipat. Lucrurile bune vin la cei care așteaptă. Prin conversațiile lor, s-au gândit că 606 ar fi cel mai bun lucru care se va lega cu personalitatea mea.

Ce elemente ale episodului s-au potrivit cu personalitatea ta?

Episodul meu anume are o violență nervoasă. Nu am făcut multe filme violente; filmele mele sunt mai intelectuale, mai mult despre conștiința socială. Cred că au vrut să-mi dea ocazia să filmez o scenă foarte complicată care a avut loc în Germania cu Lalo Salamanca și Casper. Cred că s-ar putea să fi făcut parte din asta. A fost, de asemenea, un episod care a fost foarte complex în planificarea a ceea ce urmau să facă Kim și Jimmy, cum urmau să pună în aplicare tot acest plan asupra lui Howard. Cu toate acestea, a avut momente cu povestea lui Howard, care este foarte frumoasă, care ar putea avea o oarecare moliciune și dorința ca Howard și soția lui să se întoarcă împreună, iar asta nu se întâmplă cu adevărat. Cred că toată lumea știa că am trecut printr-o căsătorie, s-a dovedit a fi foarte apropiată de fosta mea soție și am avut copii, dar nu suntem împreună. Poate că s-au uitat la partea mea sensibilă pentru a dirija o parte din ea. Nimeni nu știe că avea această parte, așa că nu spune nimănui.

Unde ai filmat scena Lalo din Germania? Spectacolul este de obicei în Albuquerque, cum ai dat acestei zone un aspect nou?

Decoratorul nostru minunat a găsit un hambar vechi în Valea Albuquerque. M-am dus la studio unde aveau un joc vechi de altceva. Au spus că putem modela interiorul aici și exteriorul acolo. Am ajuns să mergem la hambar, o femeie de 90 de ani o avea în vale. Avea o senzație frumoasă despre cum ar fi într-un hambar german. Era un hambar de cai și am vrut să fie un hambar care să arate ca și cum ar avea mașinile lui Casper, el este inginer. Era deja fân; era interiorul perfect.

Exteriorul era vizavi de Sandia, New Mexico. Chiar seamănă cu Germania. Dar nu aveam suficient verde; nu era vremea sezonului. Am spus: „Putem pune pe cineva să vină aici în fiecare zi cu o cisternă și apă? În fiecare zi, în următoarele două săptămâni înainte de a fi nevoiți să filmăm, eu doar înmuiez pământul.” Am scos oamenii din verdeață și am pus niște copaci în plus. A funcționat perfect datorită creativității atâtor artiști mari.

Kim care face întoarcerea la sfârșit este un simbol perfect că a ales înșelătoria Sandpiper în locul propriei cariere. Este acesta punctul de cotitură pentru Kim?

Este un moment sfâșietor pentru mine în acest episod și am vrut să reflecte o decizie foarte importantă în viața lui Kim și în viața ei cu Jimmy. Are această oportunitate pe care și-a dorit-o toată cariera; ea va intra în camera aceea și va face să se întâmple. Pentru ea să ia această decizie, este din dragoste sau este fiorul despărțirii? Oricare ar fi, acea întoarcere este o analogie perfectă pentru el. Este o schimbare de direcție în viața ta.

Se duce la Santa Fe și trebuie să se întoarcă în Albuquerque. Am avut acest drum și ne-am dorit să simtă că este mai aproape de destinație decât de zona de plecare. Era dificil pentru ce munți să folosești. Am găsit calea corectă și a fost perfectă pentru că avea două benzi pe fiecare parte cu o despicare, unde puteam face cascadoria. Am avut un accident fericit în care am depășit puțin traseul conului nostru. Pe geamul pasagerului se formează nori, când o vedem pe Kim din partea șoferului exact când închide telefonul și ia această decizie. Probabil că am avut totul într-una sau două, poate una și jumătate. A fost suficient pentru a crea acel moment de dezamăgire în psihicul lui.

Nu sunt foarte multe flashback-uri folosite în emisiune, dar sunt întotdeauna foarte intenționate. Ce oferă acea deschidere cu tânăra Kim și mama ei despre viitorul ei?

Cu toții avem momente pe care le amintim alături de părinții noștri. Ne amintim cum ne-a afectat negativ sau pozitiv. Acest moment pentru mine este o reflectare a întregii vieți a lui Kim și a cine devine ea cu adevărat. Eu cred în mod inerent că Kim este o persoană bună și probabil că are abilități de advocacy mai profunde decât Jimmy. Și totuși se îndrăgostește de viața de apoi; pentru cât timp, nu știm.

În acea scenă, vezi câteva conexiuni de-a lungul episodului dacă te uiți îndeaproape. Cerceii sunt importanți pentru că Kim poartă aceiași cercei practic toată viața. Ii vezi din nou la cabinetul veterinar; dacă observi, sunt aceiași cercei. Au însemnat ceva pentru ea. Trebuia să am o palmă pe mână, „Nu, noi nu facem asta”. Dar totul a fost un act. Probabil că era încântată că mama ei o mustra pentru că a făcut ceva greșit, avea nevoie de acea direcție parentală și apoi este șocată când mama ei iese și spune: „Uite ce am primit pentru tine”. Totul a fost un truc. Acest lucru este sfâșietor. Cred că o rupe într-un mod care se leagă de decizia pe care o ia la sfârșitul episodului.

Add Comment