Căștile VR de la Apple trebuie să fie un succes, pentru sine și pentru industria VR

Acest articol a apărut prima dată pe Yahoo Finance Technology, un buletin informativ săptămânal care evidențiază conținutul nostru original din industrie. Primiți-l direct în căsuța de e-mail în fiecare miercuri înainte de ora 16:00 ET. Abonati-va

Setul cu cască VR de la Apple este cel mai mare produs al său din ultimii ani

Apple (AAPL) va găzdui conferința anuală a dezvoltatorilor WWDC în direct de la sediul său din Cupertino, California, pe 6 iunie.

Deși cu siguranță vor fi o mulțime de anunțuri și demonstrații, inclusiv primele noastre imagini despre iOS 16, watchOS 9 și cea mai recentă versiune de macOS, cel mai așteptat produs poate să nu facă nici măcar apariția: platforma de realitate virtuală și augmentată a Apple.

Denumit realityOS după sistemul de operare reality, software-ul ar oferi fundația viitoarelor planuri VR și AR ale Apple, ca să nu mai vorbim că le va oferi dezvoltatorilor șansa de a începe să construiască aplicații pentru platformă.

Apple are multe de mers pe produsele sale VR și AR. Platforma va servi drept prima lansare majoră de produs a companiei de când a debutat cu Apple Watch în 2015 și intrarea în cea mai recentă obsesie a Silicon Valley: metaversul. Mai important, totuși, ar putea oferi Apple în sfârșit succesorul iPhone-ului pe care îl urmărește de ani de zile.

Dar dacă setul cu cască și software-ul aferent eșuează, ar fi o lovitură uriașă pentru o industrie VR mai amplă, care consideră Apple ca catalizatorul lansării tehnologiei în mainstream.

CEO-ul Apple, Tim Cook, va trebui să supravegheze lansarea cu succes a căștilor Apple AR/VR. REUTERS/Danny Moloshock

„AR are nevoie de Apple pentru a avea succes”, a declarat Gene Munster, managing partner la Loup Ventures, pentru Yahoo Finance.

„Ar fi o oportunitate ratată, pentru că cred că sunt multe care pot fi deblocate cu AR pe termen lung. Dar riscul este că [Apple] eșuează, iar industria pur și simplu nu decolează niciodată.”

RealityOS de la Apple este următoarea interfață grozavă

Nu există nicio garanție că Apple va dezvălui realityOS la WWDC, dar dacă software-ul sau hardware-ul vor debuta anul acesta, nu există loc mai bun decât cea mai mare vitrină a Apple.

Sâmbătă, Parker Ortolani de la Vox a descoperit o aplicație comercială pentru pretinsul sistem de operare AR și VR de la Apple: realityOS. Și, deși nu a fost înregistrată la Apple, există posibilitatea ca compania la care este înregistrată, Realityo Systems LLC, să fie o companie-shell a producătorului de iPhone. Companiile mari folosesc adesea companii pentru a-și ascunde cele mai secrete produse.

Apple nu este singura companie care investește bani în AR/VR și în metavers. Părinte Facebook, Meta (FB), a cheltuit peste 10 miliarde de dolari pentru propriile eforturi AR și VR numai în 2021. Gigantul rețelelor sociale speră că, construind propriul hardware și software pentru metavers, nu va mai trebui să respecte regulile Apple App Store.

“Aceasta este o afacere mare”, a spus Munster. „De aceea Facebook cheltuiește atât de mulți bani pe Reality Labs pentru că știu ce este în joc. Este următorul sistem de operare. Este următoarea interfață și nu vor să răspundă în fața Apple”.

Deși Apple lucrează în mod clar la propriile căști, nu este încă clar cum exact își va comercializa dispozitivul compania. Cu toate acestea, potrivit lui Tuong Nguyen, analist principal principal la Gartner, căștile Apple sunt probabil un dispozitiv special conceput mai degrabă decât un produs all-in-one.

Gândiți-vă la modul în care Apple Watch face bine unele lucruri, cum ar fi urmărirea antrenamentelor și trimiterea de mesaje rapide, în timp ce iPhone face, ei bine, totul. Indiferent de modul în care Apple își comercializează căștile și software-ul, o lansare puternică va fi esențială pentru a se asigura că eforturile Apple în AR și VR nu eșuează complet.

„Aveți o singură șansă de a reuși, iar Cupertino se concentrează pe această inițiativă cheie de produs”, a declarat analistul Wedbush Dan Ives pentru Yahoo Finance. „Există multă complexitate cu această următoare lansare de produs de la Apple, care va fi în cele din urmă [10 million to 15 million] unități probabil la prima lansare a produsului”.

Industria contează pe Apple

Indiferent dacă primim căștile AR/VR de la Apple la WWDC sau cândva anul viitor, industria în general se bazează pe oferta Apple a fi un succes.

Nu vor dori să admită asta, dar [Apple has] Trebuie să fac munca grea pentru a scoate industria de la sol”, a spus Munster.

Potrivit firmei de cercetare IDC, în 2021, piața globală a căștilor AR și VR a crescut cu 92,1% de la an la an la 11,2 milioane de unități.

Cu toate acestea, acest număr nu este nimic în comparație cu, să zicem, piața globală de ceasuri inteligente, care, potrivit Counterpoint Research, a livrat 40 de milioane de unități doar în al patrulea trimestru al anului 2021.

Meta Quest 2, căști VR all-in-one, controlere tactile și carcasă afișate la Costco, Queens, New York.  (Fotografia: Lindsey Nicholson/UCG/Universal Images Group prin Getty Images)

Meta Quest 2, căști VR all-in-one, controlere tactile și carcasă afișate la Costco, Queens, New York. (Fotografia: Lindsey Nicholson/UCG/Universal Images Group prin Getty Images)

Cu toate acestea, o cască cu marca Apple ar putea crește vânzările pentru industrie în ansamblu. Ai nevoie de dovezi? Nu căutați mai departe decât impactul pe care l-a avut prezența Apple asupra vânzărilor de smartphone-uri, ceasuri inteligente și căști fără fir.

În prezent, industria AR și VR, ca să nu mai vorbim de metavers, este departe de succesele masive despre care investitorii și producătorii au vorbit la demonstrații și lansări de produse.

Chiar și vicepreședintele Epic Games și directorul general al Unreal Engine, Marc Petit, a declarat pentru Yahoo Finance că consumatorii și-au pierdut deja interesul pentru metavers. Între timp, Munster spune că consumatorii nu doresc nimic de-a face cu tehnologia așa cum există în prezent.

Apple și armata sa de dezvoltatori loiali ar putea schimba acest lucru, oferind cazuri de utilizare cu adevărat impresionante pentru căștile AR/VR, dincolo de a juca câteva jocuri sau de a viziona filme pe un ecran fals de 100 de picioare.

Dacă industriile AR/VR și metaverse își vor atinge potențialul, Apple va avea nevoie de căștile și software-ul său să fie un succes. Și dacă setul cu cască eșuează, atunci metaversul poate ajunge să nu fie altceva decât o promisiune încălcată.

De Daniel Howley, editor de tehnologie al Yahoo Finance. URMAȚI-MĂ @DanielHowley

Citiți cele mai recente știri financiare și de afaceri de la Yahoo Finance

Urmărește Yahoo Finance pe Stare de nervozitate, Instagram, Youtube, Facebook, tablă flipY LinkedIn

Add Comment