Cele mai bune filme din 2022, până acum

La puțin peste jumătatea anului 2022, anul cinematografic a fost deja unul intrigant, cu una dintre cele mai bine revizuite lansări de până acum în fruntea casetei. Acesta ar fi „Top Gun: Maverick”. Dar dacă l-ai văzut deja și vrei să ajungi din urmă cu alte filme solide, i-am întrebat pe criticii co-șefi ai The Times, AO Scott și Manohla Dargis, care sunt preferatele lor. Iată-le, fără o ordine anume. — Stephanie Goodman

Istoria: Proprietarul unei spălătorii (Michelle Yeoh) este stresat. Soțul tău cere divorțul. Fiica ei este deprimată și supărată pe ea. Și pentru a culmea, IRS o auditează. Când intră să lupte cu auditul, întâlnirea sa cu un birocrat fără compromisuri declanșează un joc multivers care prezintă viețile pe care ar fi putut să le trăiască (și degetele hot dog pe care le-ar fi putut avea) și, mai important, căi diferite pentru relațiile lor. .

Opinia lui A.O. Scott: „Sprețenia obraznică servește o inimă sinceră și generoasă”, a scris recenzentul nostru despre filmul regizat de Daniel Kwan și Daniel Scheinert, care lucrează sub numele Daniels. „Da, filmul este o călătorie metafizică multivers galactic-cerebral, dar în esență și, de asemenea, doar la suprafață, este o dramă domestică dulce-amăruie, o comedie conjugală, o poveste de luptă a imigranților și o baladă plină de durere de mamă. – Dragostea fiicei.”

Citit recenzia și interviurile cu Yeoh și Ke Huy Quan, care joacă rolul soțului ei. Poate vă amintiți de Quan, care a început ca un copil actor, ca Short Round în „Indiana Jones and the Temple of Doom”.

Ceas: Este încă în unele cinematografe sau îl puteți cumpăra de pe marile platforme digitale. Urmărește, de asemenea, Anatomy of a Scene cu regizorii.

Istoria: În sud-vestul Franței, la începutul anilor 1960, Anne (Anamaria Vartolomei) este o studentă de 23 de ani care speră să devină scriitoare. Dar când rămâne însărcinată, eforturile ei de a face un avort, recent incriminate la acea vreme, devin disperate. Filmul se bazează pe memoriile scriitoarei franceze Annie Ernaux.

Opinia lui Manohla Dargis: „Privirea regizoarei Audrey Diwan rămâne clară, directă, neînfricată”, a scris recenzentul nostru. „Îți arată o latură a vieții pe care filmele o arată rar. Prin care vreau să spun: îți arată o femeie care vrea, vrea să învețe, să facă sex, să aibă copii în condițiile ei, să fie suverană, o femeie care, alegând să-și trăiască viața, riscă să devină criminală și îndrăznește să fie liberă. ”

Citit recenzia și un articol despre modul în care filmul a alimentat o dezbatere mai largă în Franța.

închiriază-l sau cumpără-l pe Amazon Prime și pe alte platforme digitale importante.

Istoria: În lumea creată de scriitorul-regizor Peter Strickland, deliciile culinare pot fi și muzicale, cu grupuri care cântă prin presarea piureului într-un blender sau aruncarea alimentelor în ulei fierbinte. Într-un conac în care s-au adunat jucătorii și devotații, ego-urile și principiile înrădăcinate fac ca tensiunea să atingă apogeul. (Cine ar putea rezista?)

Opinia lui A.O. Scott: „Filmul nu este atât de mult o alegorie sau o fantezie, cât este o speculație filozofică ingenioasă asupra unor întrebări umane elementare”, a scris Scott. „Suntem animale mânate de poftă, foame și agresivitate, dar și creaturi delicate îndrăgostite de frumusețe și abstracție. Cele două părți ale naturii noastre se ciocnesc în moduri neașteptate și infinit variabile.”

Istoria: Pandemia se poate retrage, dar Angela Childs (Zoë Kravitz) continuă să lucreze din podul ei, poate din agorafobie, la o slujbă care implică rezolvarea erorilor în KIMI, un asistent digital asemănător Siri. În timp ce lucrează la una dintre aceste erori, el crede că aude o crimă violentă. Eforturile ei de a urmari au pus-o în pericol.

Opinia lui Manohla Dargis: Thrillerul „se atrage în mod conștient dintr-o varietate de referințe cinematografice”, inclusiv „Luneta din spate”, a scris recenzentul nostru. Dar regizorul Steven Soderbergh „își face toate trucurile, clar distrându-se”. Chiar dacă intriga devine din ce în ce mai sinistră, „își păstrează o ușurință a atingerii și o distracție vizuală care păstrează filmul în siguranță în tărâmul plăcerii pop”.

Citit revizuirea

da-l mai departe pe HBO Max.

Istoria: În această viziune afrofuturistă a artistului multidisciplinar american Saul Williams și a regizoarei ruandeze Anisia Uzeyman, un miner din Burundi (Kaya Free) și un fugar intersexual (Cheryl Isheja și Elvis Ngabo) se regăsesc într-o comunitate africană dedicată imaginației și solidarității.

Opinia lui A.O. Scott: Intriga este „laxă și sugestivă”, a scris el, descriind filmul ca „un colaj de imagini vii, sunete și cuvinte care lovesc temele filmului ca hashtag-uri. Williams și Uzeyman îmbină politica anarhistă cu estetica anarhistă, creând ceva care se simte atât handmade, cât și high-tech, digital și analogic, poetic și punk rock.”

Citit revizuirea

Ceas că în teatre.

Istoria: În N’Djamena, Ciad, Maria (Rihane Khalil Alio) în vârstă de 15 ani a fost exclusă de la școală pentru că este însărcinată. Mama lui singura, intreprinzatoarea Amina (Achouackh Abakar Souleymane), isi face rost de sobe vinzand sobe cu carbune pe care le face din cauciucuri recuperate. Așa că ambele femei au un interes în urmărirea ei pentru un avort în siguranță.

Opinia lui Manohla Dargis: Regizorul Mahamat-Saleh Haroun „vă arată femei în mișcare și în rebeliune, care fug și evadează și uneori alergând în cercuri viclene și jucăușe în jurul bărbaților din viața lor”, a scris recenzentul. „Și, dacă te uiți la genericul final, vei auzi și sunetul râsului femeilor, o codă divină și triumfătoare”.

Citit recenzia și un interviu cu regizorul și o vedetă a filmului.

Ceas: Transmiteți-l în flux pe Mubi; închiriază sau cumpără-l de pe principalele platforme digitale.

Istoria: Într-un proiect început înainte de pandemie și finalizat în timpul acesteia, regizorii Pietro Marcello („Martin Eden”), Francesco Munzi („Suflete negre”) și Alice Rohrwacher („Fericită ca Lazzaro”) au făcut un turneu în Italia intervievând tinerii despre orice, de la el. cariera așteaptă sensul fericirii.

Opinia lui A.O. Scott: „Ar fi o greșeală să impunem prea multă coerență unui portret colectiv atât de caleidoscopic și deschis”, a scris el. Totuși, filmul este „o afirmare a durabilității unei abordări a filmului bazată pe curiozitate, principii democratice și ideea că oamenii pot vorbi de la sine”.

Istoria: Tânăra Nelly a plecat cu mama și tatăl ei în mediul rural francez pentru a face curățenie în casa bunicii sale, care a murit recent. În pădure, Nelly se împrietenește cu o altă fată care își construiește o baracă, așa cum a făcut cândva mama lui Nelly. Pe măsură ce cei doi copii, care seamănă unul cu altul, se apropie (sunt interpretate de gemenele Joséphine și Gabrielle Sanz), legătura lor enigmatică sugerează legături mai profunde.

Opinia lui Manohla Dargis: „O parte a misterului este că nu este clar ce fel de poveste este aceasta și unde, cu băiatul ei fermecător și melancolia reținută, s-ar putea îndrepta”, a scris recenzentul nostru. Reținând informații, regizoarea Céline Sciamma „îi încurajează să privească acest loc și această poveste cu ochii deschiși ai unui copil, ceea ce înseamnă să renunțe la așteptările lor cu privire la modul în care funcționează filmele”.

Citit revizuirea

închiriază-l sau cumpără-l pe principalele platforme digitale.

Istoria: În documentarul ei despre zidul filmat în anul universitar 2016-17, Maria Speth îl urmărește pe personajul principal, o profesoară carismatică de clasa a șasea, cu o înclinație contraculturală, și pe elevii săi, majoritatea imigranți, într-un oraș german de la nord de Frankfurt.

Opinia lui A.O. Scott: Deși nu învățăm prea multe despre viețile subiecților în afara școlii, unii elevi „au o abordare specială, aproape eclipsându-și profesorul și adăugând la bogăția emoțională a filmului”, a scris recenzentul nostru. „Aceasta nu este o dramă eroică a profesorului despre idealism în fața adversității. Este o recunoaștere a muncii grele de a învăța și a magiei decenței simple.”

Istoria: O tânără suedeză cu numele de scenă Bella Cherry (Sofia Kappel) tocmai a sosit în Los Angeles și este hotărâtă să devină o vedetă în industria porno. În timp ce realizează scene extreme, încercând să-și depășească propriile limite, el vede cum munca afectează umanitatea colegilor săi, bărbați și femei.

Opinia lui Manohla Dargis: „Este un film inteligent, serios și complet neașteptat, care, în esență, este o poveste de modă veche despre un luptător ambițios care învinge șansele pentru a deveni o altă poveste de succes americană”, a scris recenzentul. Regizorul Ninja Thyberg „cunoaște ororile, așa cum subliniază o scenă chinuitoare. Dar femeile fac porno și femeile îl urmăresc și din diferite motive, inclusiv pentru că le place. Pentru că este alegerea lui.”

Citit revizuirea

închiriază-l sau cumpără-l pe principalele platforme digitale.

Add Comment