Looking Glass ar fi putut inventa succesorul 3D al GIF-ului

Pe 15 iunie 1987, CompuServe a introdus GIF, o modalitate de a partaja imagini sau secvențe animate de imagini, oriunde. Portabilitatea incredibilă a „formatului de schimb grafic” al regretatului Steve Wilhite a făcut din acesta pânza perfectă pentru meme virale.

Acum, o companie numită Looking Glass încearcă să facă și hologramele portabile fără efort.

„Imaginați-vă că suntem într-un univers paralel și fiecare film realizat vreodată a fost filmat în culoare, dar toate ființele umane vedeau în alb și negru”, spune co-fondatorul și CEO-ul Looking Glass, Shawn Frayne. „Aceasta este situația în care ne aflăm cu 3D”.

El spune că dacă adunăm toate filmele CG, capturile de ecran de jocuri video, modelele 3D și fotografiile în modul portret și da, NFT-urile, există sute de miliarde de bucăți de conținut 3D pe care le experimentăm doar în 2D.

De aceea, compania dvs. de afișare holografică introduce Looking Glass Block: un nou format de imagine care vă permite să priviți în interiorul unei scene 3D, chiar dacă o vizionați pe un ecran plat obișnuit. Se bazează pe standarde web, astfel încât să le puteți vizualiza în orice browser web modern, la fel ca un GIF sau JPEG.

Cu Blocks, glisați pur și simplu degetul sau mouse-ul peste „imagine” pentru un efect de paralaxă 3D, permițându-vă să „vedeți” adâncimea 3D. Puteți chiar să deschideți un browser web pe o cască VR, apoi să atingeți un buton Enter VR pentru a fi transportat într-o cameră virtuală unde îl puteți inspecta în 3D stereoscopic complet. Parcă ai fi într-o mini galerie de artă.

Dar lucrul cu adevărat remarcabil la Blocks este că nu trebuie să mă crezi pe cuvânt. Pe unele dintre ele le-am integrat. chiar aici în această istorie. Ați încercat încă să glisați pe imaginea batonului de ciocolată?

De fapt, împărtășim o piesă de artă originală din Margine ilustratorul Alex Castro pentru prima dată în 3D:

Vedeți, colegul meu Alex își creează o mare parte din munca sa în Blender, generând o scenă 3D completă prin care ar putea zbura ca într-un joc video dacă ar vrea. Dar pentru că nu avem o modalitate bună de a partaja asta pe web, de obicei trebuie să faceți o imagine 2D plată sau poate un GIF animat al lucrării dvs.

Iată versiunea 2D pe care am postat-o marginea, azi acum o saptamana:

Ilustrație de Alex Castro / The Verge

Mai jos, găsiți o altă versiune în care Looking Glass a luat un pic de licență artistică pentru a crea un efect asemănător dioramei, toate din aceleași fișiere Blender.

Priviți cu atenție în timp ce trageți încet mouse-ul sau degetul peste imagine. Vezi cum se oprește la fiecare pas? Acest lucru se datorează faptului că fiecare bloc este format din până la 100 de felii dintr-o scenă 3D, fiecare dintre acestea fiind o imagine „luată” dintr-o perspectivă diferită. Aceasta înseamnă, de asemenea, că dispozitivul trebuie să încarce toate acele imagini în momentul în care derulați, deci nu este exact lățime de bandă ieftină. Frayne spune că un bloc poate avea 2MB sau până la 50MB dacă este conceput pentru vizionare 8K.

În multe privințe, tehnologiile expuse aici nu sunt nimic nou. Folosirea paralaxei pentru a crea iluzia 3D pe un ecran 2D este de fapt o tehnică veche, una care este scoasă în evidență ca un truc la fiecare deceniu și ceva. Ai putea descărca aplicații pentru smartphone-urile timpurii care au arătat ideea, iar Amazon chiar a încercat să vândă un telefon întreg în jurul conceptului. (A eșuat greu.) Facebook face un truc de paralaxă 3D dacă încărcați și fotografii în modul portret.

Puteți găsi acele lucruri chiar și pe web dacă căutați destul de mult. De fapt, Frayne spune că blocurile sunt construite pe sute de standarde web deschise, în primul rând WebXR. (Compania intenționează să contribuie la îmbunătățiri la WebXR, dar încă nu a făcut acest lucru.)

Cu toate acestea, ceea ce poate face Blocurile speciale este că trăiesc într-un container care se poate scala la orice dispozitiv, de orice rezoluție, oriunde și poate fi partajat la fel de ușor. Doar trimiteți cuiva un link sau încorporați un bloc de cod HTML pe site-ul dvs. și ei pot experimenta și el.

Iată codul HTML pe care l-am folosit pentru arta lui Alex, de exemplu, care trăiește într-un iframe simplu:

Și iată un link pe care îl puteți partaja oriunde pe internet:

https://host.glass/view?shortcode=947

„Chiar credem că acesta este elementul care lipsește”, spune Frayne. Așa că astăzi, compania deschide un program pilot în care creatorii 3D se pot înscrie pentru a-și transforma conținutul în blocuri, începând cu elementele create în Blender, Unity și Unreal. Se apropie de versiunea beta deschisă vara aceasta.

Pentru moment, conversia din 3D în bloc este un proces puțin complicat. Lucruri precum „documentația ușor de utilizat” sunt încă pe foaia de parcurs, am înțeles. Compania are pluginuri pentru Blender, Unity și Unreal, dar Alex a trebuit să-și trimită lucrarea la Looking Glass pentru masterizarea finală, iar compania ar face doar acea parte a procesului fără înregistrare.

De-a lungul timpului, Looking Glass spune că se va extinde la „C4D, Zbrush, Procreate, nerfies… chiar și fotografii în modul portret iPhone și Android”. (N-am auzit niciodată de un nerfie până acum, dar arată destul de bine.) Frayne spune că compania a prototipat chiar și conținut video holografic în care ați putea, să zicem, să vedeți un trailer 3D stereoscopic pentru următorul Avatar film despre el Avatar pagina de pornire și obțineți mai multe perspective asupra acțiunii.

În cazul în care nu ați observat, sunt destul de încântat de toate acestea. Dar singurul lucru pe care nu-l pot înțelege, și nu sunt sigur că Looking Glass și-a dat seama, este modelul de afaceri. Frayne crede că puterea blocurilor constă în răspândirea lor pe web deschisă, dar este, de asemenea, clar că Looking Glass tu vei fi cel care găzduiește conținutul, astfel încât blocurile se simt puțin mai mult ca un încorporat YouTube decât un GIF sau JPEG pe care îl poți găzdui oriunde.

Înseamnă asta că vom ajunge să vedem anunțuri pre-roll, cum ar fi YouTube, înainte de a ajunge să vedem hologramele? L-am presat pe Frayne cu privire la asta și nu ar exclude asta, doar că își vede compania ca un manager mai bun decât, să zicem, Meta.

„Cred că știm cu toții ce nu este distractiv la internet astăzi și presiunile pe care le creează în lume… aceasta este o oportunitate de a face ceva diferit”, îmi spune el. „Dacă acesta este atât de mare pe cât credem că va fi, purtătorul tranziției de la 2D plat la 3D, este responsabilitatea noastră să facem tot ce putem pentru a evita unele dintre greșelile care au avut loc în tranzițiile anterioare. .”

Dar Looking Glass plănuiește ca aceasta să fie o afacere și nu doar o modalitate de a vinde mai multe dintre afișajele sale holografice, dintre care acum există aproximativ 20.000 în lume. „Desigur, vor exista unele elemente din acest lucru care sunt plătite”, spune Frayne, adăugând că speră să aibă discuții cu creatorii în timpul pilotului despre cum ar putea funcționa monetizarea. (Comunitatea NFT pare deosebit de pregătită să îmbrățișeze ceva de genul Blocks.)

Pentru cei care au un afișaj cu oglindă adevărat, este un produs pe care îl urmăm de ani de zile, urmărindu-l transformându-se dintr-o cutie mare într-o prismă deschisă într-o cutie din nou și, mai recent, un mic afișaj vertical conceput pentru a vă permite să vizualizați fotografiile din smartphone-ul dvs. în modul portret 3D: Frayne sugerează că afișajele lor holografice vor fi cea mai bună modalitate de a vizualiza Blocuri pentru o perioadă de timp. Dar, deși nu vinde acele ecrane în pierdere, el admite că compania sa de 50 de persoane nu este încă profitabilă și crede că software-ul holografic ar putea deveni un al doilea „volant” pentru a crește afacerea.

„Hardware-ul nostru este cel mai bun mod de a vizualiza holograme, software-ul nostru este cel mai bun mod de a partaja holograme.” Asta e ideea, oricum.

Va trebui să vedem dacă Blocks-urile prind și dacă platformele de social media le acceptă sau le resping, eventual în favoarea încercării de a crea propriile tale.

Add Comment